ایده کسب و کار اینترنتی

 تعریف ساده از کسب و کار اینترنتی 

در واقع می توان گفت که وجود کسب و کار اینترنتی جدید ترین و بهترین و سریع‌ ترین روش‌های کسب درآمد در دنیای امروز است.

کسب و کار چیست؟

در اینجا کسب و کار به مجموعه ‌ای که برای فراهم آوردن کالا و خدمات یا هر دو به مشتریان ایجاد شده است گفته می‌شود. کسب و کار اینترنتی امروزه یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد زیاد و پایدار می‌باشد .

در واقع شما  با وجود یک ایده کسب و کار اینترنتی می‌توانید اولین قد‌م‌ها را برای راه‌اندازی کسب و کارخود بردارید. ایده و طرح عالی برای شروع مهم است و اگر بتوانید خوب روی آن تمرکز کرده، می‌توانید یک ایده کسب و کار جدید و پردرآمد خلق کنید.

اگرشما می خواهید در کسب و کار اینترنتی موفقیت پیدا کنید باید اول از اصول موفقیت در راه اندازی کسب و کار ،اصول بازاریابی و سپس اصول بازاریابی اینترنتی آگاهی کامل داشته باشید و بدون داشتن  آگاهی ازهرکدام از این سه مرحله احتمال موفقیت شما در کسب و کار اینترنتی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

همه ی ما می دانیم اولین قدم برای تاسیس و راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی داشتن ایده کسب و کار اینترنتی خوب می باشد. پس داشتن ایده خوب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ضروری است.

جستجو کردن ایده کسب و کار اینترنتی

حال نوبت به پیدا کردن راه هایی برای ایده های ناب و راه اندازی این نوع از کسب و کار هستید .ایده در حقیقت یک تصور ذهنی و اولین گام برای حل یک مشکل یا برآورده کردن یک نیاز می باشد . در واقع ایده ساده‌ترین راه حلی است می شود به آن فکر کرد.ایده یک نوع اندیشه فکر و عقیده است که رسیدن به آرمان و موفقیت را به همراه دارد .

کسب و کار اینترنتی به 2 دسته تقسیم می شود:

-کسب‌ و کار اینترنتی که شخص خود آن را راه اندازی میکند و با استفاده از وب سایت اختصاصی که برای خودش راه اندازی کرده، شروع به فعالیت‌ در حوزه کسب درآمد از طریق اینترنت یا هر کسب و کار اینترنتی دیگر می کند.

-انجام دادن فعالیت به‌ عنوان نیروی متخصص با سایر سایت‌ های مشابه، به‌ صورت حضوری یا غیر حضوری

هنگامی که از هر شیوه ای که برای کسب درآمد استفاده می کنیم  باید اطلاعات لازم را در زمینه کسب و کار داشته باشیم و به تمام تعهداتمان عمل کنیم.

در اینجا سه نوع ایده کسب و کار اینترنتی که بسته به کاری خود می توانیم انجام دهیم را می توانیم انتخاب نماییم که عبارتند از:

1-فروش اینترنتی محصولات فیزیک در واقع  کالا

2-فروش اینترنتی خدمات سرویس دهی

3-فروش اینترنتی محصولات دیجیتالی

1-کسب و کارهای اینترنتی فروش محصولات و کالا های فیزیکی : مانند وب سایت دیجی کالا ، وب سایت بامیلو و . . .

2-کسب و کار های اینترنتی فروش خدمات : سایت های فروش خدمات بلیط هواپیما و قطار و. . . مانند : وب سایت علی بابا ،

3-کسب و کار های اینترنتی فروش محتوای آموزشی و محصولات دیجیتال : مانند وب سایت مدیران وب دات کام

اصلی ترین  مراحل راه اندازی یک ایده کسب و کار اینترنتی چه می باشد؟

1- پیدا کردن یک ایده مناسب بر اساس نیاز افراد جامعه

2- طراحی یک برنامه توجیهی کسب و کار یا طرح تجاری

3- طراحی بوم کسب و کار

4- جمع آوری افراد متخصص یا همان گروه حرفه‌ای

5- نوشتن برنامه بازاریابی حرفه‌ای

6- پیدا کردن کسب و کارهای موفق در حوزه خودتان و الگوسازی

7- ارتباط با افراد مشاور و متخصص

 8- برنامه ریزی برای تولید محتوا

چه مقدار سرمایه اولیه برای راه اندازی و شروع کسب و کار اینترنتی لازم داریم ؟

در واقع می شود گفت که سرمایه اولیه برای راه اندازی وشروع کسب و کاراینترنتی  نسبت به کسب و کار هایی که به صورت فیزیکی راه اندازی می شوند بسیار پایین است و شما می توانید با کمترین هزینه، کسب و کار اینترنتی  خود را  راه اندازی و شروع کنید و کسب و کارهای اینترنتی هستند که به سرمایه گذاری هایی به مراتب بیشتر نیاز دارند.که باید از سرمایه گذاران برای راه اندازی اینگونه کسب و کارها کمک گرفت.

فواید و مضرات ایده کسب و کار اینترنتی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی گسترش اینترنت فرصت مناسبی را برای افراد جهت معرفی محصولات و خدمات آنها و بازاریابی برای آن  فراهم کرده است. اینترنت ، ابزارهای بسیار کاربردی و کم هزینه ای را در اختیار کاربران  و صاحبان مشاغل قرار می دهد که با آن می توانند تبلیغات و بازاریابی گسترده ای را انجام دهند. در اینجا می توان گفت  که از اینترنت هم  به عنوان هدف و هم به عنوان یک  وسیله می توان استفاده کرد.

فواید کسب و کار اینترنتی

1- ارزان بودن

فواید ارزان بودن کسب وکار اینترنتی یکی ازمزیت های مهم است. در راه اندازی کسب و کار آنلاین تنها نیازمند به اینترنت هستید و سرمایه ی اندکی برای راه اندازی لازم است از این رو ریسک پذیری این نوع کسب و کارها پایین است.

2-عدم محدودیت در زمان و مکان

در اینجا می توانید ازدرون منزل خود توسط یک کامپیوتر متصل به اینترنت کسب و کار اینترنتی را انجام دهید و نیازی به اجاره یک مکان خاص نمی باشد. درواقع  هر زمان از شبانه روز می توانید کسب و کار اینترنتی خود را پیگیر شوید و وقت آزاد زیادی در اختیار خواهید داشت.

3- خود شما رئیس هستید

در کسب و کار اینترنتی تنها شما هستید که هم به عنوان کارمند و هم به عنوان رئیس کارها را در دست می گیرید و از کار کردن لذت می بردید. البته برخی از کسب و کارهای اینترنتی بزرگ نیازمند به نیروی کار بیشتری خواهند بود.

4- به طورهمزمان دارای چند کسب و کار اینترنتی باشید

از مزیت های دیگرکسب و کار اینترنتی این است که شما محدود به راه اندازی و اداره تنها یک کسب و کار نیستید. با گسترش و رونق یافتن کسب و کار اینترنتی خود، می توانید در کنار آن اقدام به راه اندازی یک کسب و کار جدید نمایید . با داشتن 3 یا 4 همکار دوره دیده  در این زمینه می توانید چندین کسب و کار فوق العاده را راه اندازی کنید و ماهانه از یک درآمد عالی بهرمند شوید.

5- روی آوردن عمومی مردم

امروزه تمایل مردم به خرید اینترنتی بسیار افزایش یافته است و این کار به امری ضروری تبدیل شده است. دلایل این امر را می توان : مقایسه راحت محصولات، تنوع بالای محصولات در شهرهای مختلف، عدم حضور فیزیکی در مکان، ترافیک شدید در شهرهای بزرگ، بهبود امکانات و زیر ساختهای لازم چون درگاه های بانکی و .. دانست.

6- قابل انعطاف بودن

وقتی که خود شما  ایده کسب و کارهای اینترنتی را راه اندازی می کنید می توانید همواره به راحتی و به سرعت  به دلخواه خود تغییرات را ایجاد کنید. مثلا ظاهر سایت را تغییر دهید، فرایند بازاریابی را با اعمال تغییراتی بهبود ببخشید، و از این قبیل کارها را انجام دهید. اما در کسب و کارهای فیزیکی و عادی انجام کوچکترین تغییری هزینه بالایی را می طلبد.

 

مضرات کسب و کار اینترنتی

1- نیازبه صبر و حوصله در این کار

هنگام راه اندازی ایده کسب و کار اینترنتی نباید که از روز اول درآمد انتظارعالی داشته باشید و نباید دلسرد و نا امید شوید. با صبر و حوصله و به کار بردن اصول صحیح بازاریابی می توان به نتیجه دلخواه رسید.

2- موارد فنی

اگر به دلیل مشکلات مخابراتی و یا هر علت دیگری اینترنت قطع و کند شود مسلما مشتریان نمی توانند به کسب و کار اینترنتی دسترسی داشته باشند.

3- نیازبه داشتن  خلاقیت و ایده در کسب و  کار اینترنتی

امروزه با پیشرفت کسب و کارهای فراوان در اینترنت که دست بالای دست زیاد می باشد .از این رو برای پیشرفت در کسب و کار اینترنتی و پیشی گرفتن از رقبا همواره باید ایده های نو و خلاقیت های جدید را در کسب و کارخود اعمال کنید. همچنین از نظر دانش و اطلاعات همواره باید به روز باشید چون محیط اینترنت هر روز دست خوش تغییرات می شود.

ایده های کسب و کار اینترنتی

1- ایده فروش محصولات فیزیکی

شما یا تولید کننده و توزیع‌کننده کالا یا فقط واسطه فروش هستید. برای این کار نیاز به ایده عجیب‌وغریبی ندارید. فقط کافیه محصولات خودتان را با راه اندازی فروشگاه اینترنتی به فروش برسانید.

2- ایده فروش محصولات مجازی

شما با  راه اندازی یک ایده کسب و کار اینترنتی مبتنی بر فروش محصولات مجازی می توانید کسب و کار خود را رونق بدهید. فروش انواع فایل دیجیتالی که برای فروش آن نیاز به سیستم ارسال و تحویل فیزیکی نداشته باشید، ایده جذابی است.

3- ایده فروش خدمات

- مشاوره اینترنتی

می توانید از طریق ایده کسب درآمد از اینترنت با مشاوره  کسب وکار خود را معرفی کنید. برای راه اندازی  ایده کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم کسب درآمد کنید.

- طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی  ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم است که اگر توانایی‌های گرافیکی داشته باشید. بسیاری از مشتریان برای کسب‌ و کارخود به دنبال لوگو، طراح‌های گرافیکی و کارهای هنری هستند.

ختراع

امروزه  تأمین سرمایه‌ی مالی برای ایده‌ها و اختراع‌ها ممکن است.

- خدمات کاریابی

شما می‌توانید شرکت  یا سایت خودتان را تأسیس کنید و به سایر شرکت‌ها  و سایت ها خدمات ارائه دهید.

4- ایده تولید محتوا

یکی از ایده های عالی  که می توان آن را انجام داد ایده کار در منزل  است که می‌تواند تولید محتوا باشد. مهم نیست که  آگهی می‌نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در بخش شبکه‌های اجتماعی است.

5- ایده های مبتنی بر مهارت و تخصص

در این قسمت شما  می توانید بر اساس مهارت، دانش و تجربه و تخصص خود  یک  ایده کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید. ایده های گوناگونی وجود دارد که شما بر اساس مهارت و تخصص خود بتوانید به کسب درآمد اینترنتی بپردازید.

شما با استفاده از این ایده کسب و کار اینترنتی جدید و ناب خود می توانید سرمایه ای هر چند کوچک برای کسب و کار دست و پا کنید.


ایده کسب و کار اینترنتی با کمک واسطه اینترنتی یکی از راه ها مناسب برای کسب درآمد اینترنتی می باشد،در واقع یک واسطه یعنی کسی که به ازای فروش محصولات یک شرکت به دیگران حق العمل یا همان کمیسیون دریافت می کند. می توان گفت که از نکات مثبت واسطه اینترنتی بودن این است که شما نیازی ندارید تا محصولی تولید کنید، بلکه می توانید در هر کجا و هر مکان محصولات دیگر شرکت ها را بفروش برسانید و درآمد کسب کنید.

ایده کسب و کار اینترنتی می تواند برای محقق شدن آرزوی شما و شروع یک کسب و کار موبق موثر باشد. با این منظور برای شروع تجارت الکترونیک خود کافی است ایده کسب و کار اینترنتی خود را با استفاده از تکنولوژی های در دسترس به اجرا در آورید.

در نتیجه برای داشتن یک ایده کسب و کاراینترنتی در ابتدا،1- ایده خود را بررسی کرده ، 2-در مورد بازار کار ایده خود تحقیق کرده ،3-در مورد رقیبان ایده کسب و کار خود اطلاعات کسب کنید،4- انواع روش های کسب و کار اینترنتی را بشناسید، و دیگر عوامل که می تواند باعث موفقیت شما در کسب و کار شود.

 

سایت روبی وب در راستای طراحی انواع سایت ها می تواند در ایجاد ایده کسب و کار اینترنتی به شما کمک کند. در حقیقت سایت روبی وب  با ارائه این مقاله سعی در پیداکردن ایده های کسب و کار اینترنتی  برای شما کاربران عزیز می باشد. برای این امر با ما تماس بگیرید.