ضرورت و اهمیت پشتیبانی وب سایت

ضرورت و اهمیت پشتیبانی سایت:

امروزه با پیشرفت فناوری و تولید سایت های متفاوت اهمیت و ضرورت پشتیبانی سایت به مراتب بیشتر از طراحی و ایجاد سایت اهمیت دارد. شما باید سایت خود را بهینه کنید، هرروز مطالب جدید طبق اصول الگوریتم های گوگل بارگذاری کنید و در دنیای اینترنت و فضای مجازی سایت خود را معرفی کنید.

امروز می خواهیم در مورد ضرورت و اهمیت پشتیبانی وب سایت با شما صحبت کنیم .


اهمیت و ضرورت پشتیبانی وب سایت به مجموعه عملیاتی که توسط یک تیم متخصص و با تجربه در مجموعه ای از اقدامات که در جهت بروز رسانی وب سایت ، کاهش هزینه های تبلیغاتی و پویا سازی برای افزایش کارآمدی ، موجب افزایش ترافیک سایت و برخی مسائل مهم دیگر می شود.

تعریف پشتیبانی سایت

تعریف پشتیبانی سایت  در واقع شامل یک سری خدمات از قبیل: انجام کارهای روزمره سایت، انجام کارهای فنی سایت، انجام بروزرسانی های مرتب، رفع مشکلات احتمالی که ممکن هست در سایت به وجود بیاید ، مراقبت و نگهداری از سایت، انجام تغییرات و اصلاحات در سایت و…
به تمامی کارهایی که  برای سایت انجام  می شود خدمات پشتیبانی سایت گفته می شود. در واقع خدمات پشتیبانی تنها به این چند موردی که در اینجا اشاره شد  ختم نمی شود، در صورتی که این خدمات  باتوجه به نیاز مشتری افزایش پیدا کند.


پشتیبانی سایت را چه کسانی برعهده می گیرند؟

در اینجا پشتیبانی سایت می تواند توسط مدیر سایت و یا گروه پشتیبان سایت صورت بگیرد. در صورتی که مدیر سایت این مسئولیت را بر عهده بگیرد لازم است که دوره های آموزشی و مهارتی پشتیبانی سایت را یاد بگیرد .و در صورتی که شرکت  یا شخصی پشتیبان سایت بشود باید با  توجه به رزمه و تجربه کاری شان ضمانت بیشتری برای حفاظت و نگهداری از سایت داشته باشند .


پشتیبانی سایت به سه دسته تقسیم می شود:

*نگهداری و پشتیبانی فنی

بعد از راه اندازی  سایت ممکن است برخی از قسمت های آن دچار مشکل شود. پشتیبانی فنی سایت  در اینجا به کمک می آید.پشتیبانی فنی سایت به کارهایی گفته می شود که برای انجام آنها نیاز به تخصص، تجربه و مهارت  لازم در این امرمی باشد. این گونه کارها با فعالیت اصلی سایت ارتباط مستقیم دارند. اگر کار در زمان خود انجام نشود ممکن است سایت از دسترس کاربر خارج شود. و دیگر نتواند خدماتی را به مراجعه کننده ارائه بدهد. در اینجا زمان انجام کارها از اهمیت بالایی برخوردار است .کار دیگر پشتیبان باید از ورود افزونه ها و ابزارهای جدید اطلاع داشته باشد و آنها را در سایت نصب کند.

* نگهداری و پشتیبانی امنیتی

بعد ازاینکه راه اندازی سایت انجام شد، حفظ حریم شخصی بازدیدکننده ها و خارج کردن اطلاعات از دسترس افراد سودجو، ضرورت پیدا می کند. هنگامی که سایت در مورد خرید و فروش محصولات و خدمات  دارای فعالیت می باشد و بازدیدکنندگان اطلاعات بانکی خود را در سایت وارد می کنند، حفظ امنیت آنها ضرورت بیشتری دارد. امروزه با وجود هکرها و دسترسی  آنها به اطلاعات بانکی کاربران که نتیجه  آن ممکن است عواقب وخیمی را به دنبال داشته باشد. پس پشتیبان امنیتی به طور مدام ، سایت و تغییردادن کدهای موجود می تواند از ورود هکرها به داخل سایت جلوگیری کند .

*نگهداری و پشتیبانی محتوای سایت

بعداز انجام حفظ حریم شخصی کاربران، نوبت به بارگذاری محتواها در سایت می رسد. محتواها عامل سئو وبسایت هستند. در نتیجه پشتیبانی از محتواها تاثیر زیادی در حفظ رتبه سایت دارد. در این قسمت پشتیبانی محتواها با بررسی و تغییر لینک های شکسته، بازنویسی محتواهای کپی شده و ... انجام می شود.

چرا به  پشتیبانی سایت نیاز هست ؟

1-حفظ و نگهداری اطلاعات سایت
2- آپلود فایلهای با حجم بالا در سایت
3-بروزرسانی قسمت های مختلف گرافیکی سایت
4- ایجاد کپی های پشتیبانی از پرونده ها در سرور سایت
5-پیاده سازی بهترین محتواها مطابق با الگوریتم های گوگل
6-ارائه آخرین ویرایش های ساختار سایت و ماژول های جدید
7-بروزرسانی محتوای سایت مطابق با اطلاعات ارسالی کارفرمایان
8- کمک به مدیران سایت ها برای بروزرسانی بهتر و آسانتر محتوا
9-نصب و راه اندازی ابزارهای جدید بر روی سایت به صورت خودکار
10- آموزش، راهنمایی و هدایت کاربران برای استفاده از امکانات جدید در سایت
11-حفظ سایت و برطرف کردن مشکلات ایجاد شده برای بازدهی بیشتر و موثرتر


 اهمیت و ضرورت داشتن پشتیبان سایت

ضرورت و اهمیت پشتیبانی سایت به مراتب بیشتر از طراحی و ایجاد سایت می باشد. پشتیبانی سایت نیاز به مهارت و تخصص های زیادی در زمینه ی کد نویسی، تولید محتوا، انالیز سایت و بهینه سازی دارد .

 

در برخی از موارد افراد برای به دست آوردن سفارش ساخت وب سایت هزینه کمی را برای طراحی وب سایت دریافت می کنند. در نتیجه وب سایت هایی کم کیفیت ارائه می دهند و برای پشتیبانی هزینه بالایی را از صاحبان وب سایت در خواست می کنند. در صورتی که یک سایت با کیفیت به هزینه و زمان کمتری برای نگهداری نیاز دارد.


البته اهمیت و ضرورت پشتیبانی سایت  براساس میزان امکانات و شرایط آنها انجام می شود .در این قسمت  سایت هایی که امکانات و شرایط بیشتری برای ارائه دارند به طبع نیاز بیشتری به پشتیبانی دارند چرا که تعداد بازدید کننده های سایت زیاد می باشد. حال اگر سایتی بازدید کننده ندارد،پس فکر نکنید که احتیاج به پشتیبانی هم ندارد، با همین پشتیبانی ها  سایت است  که مشکلات و موارد سایت برطرف و انجام میشود و مورد بازدید کاربران قرار میگیرد.

پشتیبان سایت دارای معیارهای زیادی است که رعایت نکردن آن نه تنها باعث کم شدن بازدیدکنندگان سایت می شود در واقع جریمه ای  از طرف گوگل هم به آنها داده می شود. برای همین بهتر است که از متخصصین کارآزموده در این حرفه کمک بگیرید.

 

سایت روبی وب  با تیم متخصص و کارآزموده  خود آماده ارائه خدمات پشتیبانی سایت، سئو سایت و طراحی سایت برای شما کاربران عزیز می باشد. سایت روبی وب ، تضمین کاری و تعهد اخلاقی و حرفه ای تیم خود را ضمانت می کند. شما می توانید سایت خود را به ما در سایت روبی وب  بسپارید و با خیال راحت به فعالیتهای کسب و کار خود بپردازید و شما می توانید شاهد پیشرفت و شناخته شدن بیشتر سایت خود در صفحه اول گوگل  باشید.