گذاشتن مطلب در وب سایت

نوشتن مطلب  برای وب سایت یکی از مهم‌ ترین مواردی است که  برای به دست آوردن مخاطبین  بیشتر برای خدمت و کسب و کار مفید می باشد. غفلت کردن از نوشتن مطلب مناسب باعث می شود  که این موضوع  تأثیر بسیار زیادی در روند رشد کسب و کار داشته باشد. برای بدست آوردن مخاطبین وجذب آنها به سمت سایت این کار یعنی  گذاشتن مطلب  در سایت می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن کاربران زیاد می باشد چرا که از این طریق می‌توان ارتباط بهتری را با افراد برقرار کرد.

گذاشتن مطلب در سایت باید اصولی انجام شود و مطالب باید واضح و گویا باشد تا کاربران با خواندن آن به اطلاعات خود اضافه کند. وجود اطلاعات جدید و به روز در سایت باعث جذابیت سایت شده و برتعدادکاربران اضافه میشود.قبل از گذاشتن مطلب در سایت باید از غلط و صحیح بودن اطلاعات کاملا مطمئن باشید تا مطالب نادرست در سایت درج نشود.

در گام اول  بهترین کار این است که نویسنده‌ی مطلب را قبل از نوشتن در ذهن خود پردازش کنند تا بتواند آن را بهتر بنویسد. گذاشتن مطلب  در سایت و داشتن چشم‌اندازی روشن از آخرکار مطلب به نویسنده  کمک می‌کند که قدم‌های بهتری را برای رسیدن به هدف  خود که به دست آوردن مخاطبین بیشتر است بر دارد. با این حال در هنگام نوشتن بهتر است که بگذارید کلمات و جملات خود به صورت طبیعی نوشته شوند و خود را درون محدودیت‌های غیرضروری مختلف قرار ندهید.

یکی از مهمترین موضوعات برای یک وبسایت ایجاد مطالب مفید و جذاب  میباشد که آن مطلب را  بازدیدکنندگان بخوانند .پس گذاشتن مطلب در سایت باید به طور اصولی انجام بشود.تا مردم تنها زمانی کلمه به کلمه مطالب را می‌خوانند که باید مطالب برای آنها جذاب و پر محتوا  هم باشد و آنها را ترغیب به خواندن ادامه مطلب بکنند این کارباعث می شود که آنها به  شدت به محتوای شما علاقه پیدا کنند. معمولا آن‌ها تندخوانی می‌کنند و دنبال کلمه‌های هایلایت شده، عنوان‌های معنادار، لیست‌ها و پاراگراف‌های کوتاه می‌گردند. از آنجایی که آن‌ها عجله دارند که همان چیزی که دنبالش می‌گردند را پیدا کنند، مطالب غیر مرتبط را نادیده می‌گیرند.

1- نوشتن ساده و روان

بهتر است وقتی که می خواهید مطالبی را که برای سایت بنویسید . آن مطالب ساده و روان و قابل فهم باشد , به زیان عامیانه عموم مردم باشد تا خواننده  مطالب احساس راحتی بیشتری با متن شما داشته باشد.

2-مطلب کوتاه و صریح گفته شود

هنگامی که شما تصمیم به  نوشتن مطلبی برای سایت می کنید.در اینجا هنگام گذاشتن مطلب دروب سایت  باید این را در نظر داشته باشید که آن مطلب کوتاه ، گویا  و روشن  باشد و شبهه ای  در جملات شما نباشد تا بازدید کننده  در هنگام خواندن آن جذب مطلب شود.

3-مطالب را طبقه بندی کنید

وقتی که شما مطلبی را آماده کرده اید و  می خواهید مطلب را در سایت قرار بدهید  باید مطلب را طبقه بندی کنید.  هنگامی که شخصی به عنوان بازدید کننده وارد سایت شما می شود  بازدید کننده بعد از دیدن مطلب طولانی دیگر تمایلی به خواندن آن ندارد.  مطالب را طبقه بندی کنید تا بازدید کننده بتواند موضوع مورد نظر خود را در سایت  بعد از ورود پیدا کند.

4-از یک مطلب به مطلب دیگر نروید

وقتی مطالبی را می نویسید روی موضوع اصلی تمرکز کنید و از یک مطلب  به مطلب  دیگر نروید(حاشیه نروید) در این چا به این نکته توجه کنید  در قسمت بالای متن ، کل مطلبی را که می خواهید شرح دهید .  چون اکثر بازدید کننده به خط اول توجه می کند.

5-مطالب هما هنگی داشته باشد

وقتی که  متنی که شما در پست سایت خود قرار می دهید دسته بندی شده باشد ،  و جمله های  متن شما با هم هماهنگی و تطابق داشته باشد . هر چه این کلمات و جملات با هم هماهنگی بیشتری داشته باشند باز دید کننده را بیشتر جذب می کند و او را ترغیب به خواندن ادامه مطلب می کند.

6-عمومیت داشته باشد

وقتی که  متنی را در پست خود قرار می دهید عمومیت داشته باشد ، در واقع باید تمام موضوعات مربوط به این متن را طوری بنویسید که  به ذهن مخاطب شما بماند .

7- قواعد علامت گذاری را رعایت کنید

وقتی مطلبی را آماده می کنید باید قواعد علامت گذاری  را رعایت کنید این کار کمک بیشتری به درک راحت تر متن  پست شما می کنند . پس در مطالب  خود از قواعد علامت گذاری استفاده کنید. (مثلا : برای جدا کردن جملات نقطه بگذارید . برای رفع ابهام در کلمات پشت سر هم ویرگول قرار دهید و .....)

8-مطلب را ویرایش کنید

در پایان قبل از کلیک روی دکمه نشان دادن ، مطلب خود را یکبار دقیق بخوانید اگر غلط املایی داشت یا جمله ای نامفهوم بود آن کلمه یا جمله را ویرایش کنید.

 

این موضوع برای همه روشن است که نوشتن یک مطلب عالی برای وب سایت چندان آسان نیست. ولی سایت روبی وب با در اختیار داشتن نویسندگان با تجربه سعی می کنند که اصول نگارش را در مطالب سایت رعایت کرده و باعث جذب بازدید کنندگان به سایت شود .سایت روبی وب آماده همکاری با شما عزیزان می باشد با سایت ما تماس بگیرید.