افزایش رتبه الکسای سایت

الکسا چیست و رتبه الکسا چگونه است ؟

در واقع السکا یک سازمان جهانی  است  که یکی از مهم‌ترین ابزارها برای هر مدیر وب‌سایت است. الکسا یک وب سایت آنالایز کننده ترافیک وب سایت ها است و وب سایتها را بر اساس تعداد بازدید کاربران رتبه بندی می کند.الکسا شرکتی است که داده های مرتبط به  سایت ها را نگهداری می کند . الکسا لیستی از وب سایتهای اینترنتی است که بر اساس ترافیک و تعداد بازدید مرتب سازی شده  و در تنیجه رتبه جهانی الکسا نشان می دهد که سایت شما چقدر در جهان محبوب است و رتبه محلی الکسا محبوبیت شما در کشوری که دامنه موردنظر ثبت شده است را نشان می دهد.


برای این منظور استفاده از نوار ابزار الکسا یکی از بهترین راه های افزایش رتبه الکسا ی سایت  است زیرا مهمترین روش مورد استفاده الکسا استفاده از داده های حاصل از این نوار ابزار است که همان رفتار کاربرانی است که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند.

این را باید در نظر بگیرید که افزایش رتبه الکسای سایت ، ابزار بسیار مهمی برای کسانی است که کسب و کار دارند . اولین و مهم ترین ملاک آلکسا تعداد بازدید کننده و ترافیک یک وبسایت است. هرچه بازدید کندگان یک وبسایت بیشتر باشد ترافیک آن سایت بالاتر است و در آلکسا رتبه بهتری کسب خواهد کرد.


تکنیک های افزایش رتبه الکسای سایت عبارتند از:

1-نوشتن محتوای کیفی با اطلاعات منحصر به فرد

2-فعالیت خارج از سایت خود از قبیل پست مهمان و بک لینک

3-نوشتن منظم و روزانه مقاله

4-اسفاده از افزونه یا ابزارک الکسا

5-نوشتن نظر و بازنگری سایت توسط مخاطبان

در نتیجه الکسا خلاصه ای از عملکرد وب سایت شما و حتی رقیبان شما را در مقایسه تمام وب سایت های موجود در وب سراسر دنیا نمایش می دهد. در واقع  افراد زیادی  برای ارزیابی ‌عملکرد کسب و کار خود، به رتبه الکسای خود توجه می‌کنند.


آیا می دانستید که ستون سیستم افزایش رتبه بندی الکسای سایت  را انتشار مطلب تشکیل می دهد. برای داشتن رتبه ای بهتر و بالادر الکسا  بایستی روزانه مطلب جدیدی منتشر کرده و مطالب قبلی را به روزرسانی کرد. باید حداقل هفته ای یک مطلب منتشر کنید. اگر روزانه بین 1-3 پست بنویسید شاهد افزایش خیلی سریع رتبه الکسای خود خواهید بود.پس در واقع می شود گفت که اولین و مهمترین عامل در افزایش رتبه الکسای سایت  نوشتن مقالات و محتوای مناسب گذاشتن و ارتباط بین آنها  است. محتوا علاوه بر پر کیفیت بودن بایستی در حوزه محتوای سایت بوده و اورجینال باشد. محتوایی باشد که مخاطبان در جستجوی آن هستند.

هر سایتی که بالاترین تعداد بازدید کننده و بازدید بیشتری  از صفحات داشته باشند رتبه اول را در الکسا  به دست می آورد. موارد دیگر نیز درافزایش رتبه  الکسای سایت نقش مهمی دارند این موارد عبارتند از:

-ترافیک ناشی از افرادی که از تولبار الکسا استفاده می‌کنند.

-تعداد بازدید از صفحات

-بونس ریت (Bounce Rate) و نرخ کلیک (CTR)

-کیفیت و تنوع بازدیدها

-تعداد لینک های Inbound به سایت

-انتشار در رسانه های اجتماعی، لایک ها و تعداد کامنت ها

-سرعت بارگذاری سایت

برای استفاده از الکسا  دو راه ساده وجود دارد. اگر شما از اینترنت اکسپلورر ( Internet Explorer ) استفاده می کنید نوار ابزار الکسا را دریافت کرده و نصب کنید. اگر از فایر فاکس استفاده می کنید افزونه مربوطه را در فایرفاکس جستجو کنید و دریافت و نصب کنید ، که رتبه الکسا ، رتبه گوگل و دیگر موارد مفید از یک وب سایت را نمایش می دهد.

طریقه وروش افزایش رتبه الکسای سایت  :

1-در مراحل اول نوار ابزار الکسا را نصب کنید و وب سایت خود را به عنوان صفحه خانگی ( Home Page ) قرار دهید.

2- ویدجت رتبه الکسا در سایت خود قرار دهید (Alexa rank widget ). این باعث خواهد شد تا اگر بازدیدکنندگان نوار ابزار الکسا را نصب نکرده باشند اما روی آن کلیک کنند برای سیستم الکسا نقش نوارابزار را اجرا خواهد نمود.

3- سعی کنید دیگران را تشویق کنید تا از نوار ابزار الکسا استفاده کنند.

4-شما می توانید  در الکسا برای سایت خود نوار ابزار اختصاصی درست کنید و ابزارهای مورد نیاز از جمله لینک ، صفحه فیس بوک و توییتر خود را روی آن قرار دهید و این نوار ابزار را برای دانلود کاربرانتان روی سایت قرار دهید.

5- اگر محل کار شما  یک شرکت یا کافی نت می باشد  نوار ابزار الکسا را روی همه مرورگر ها نصب کنید و سایت خود را به عنوان صفحه خانگی قرار دهید.

6-در مورد الکسا با دوستانتان صحبت کنید و به دوستان خود بگویید تا در مورد سایت شما در سایت الکسا نظر و رای بدهند.

7-در سایت خود الکسا را تعریف کنید و بنویسید که چگونه الکسا کار می کند و برای یک وب سایت الکسا چه اهمیتی دارد . در واقع مدیران سایت ها و بلاگرها دوست دارند رتبه الکسای خود را بهبود بخشند. بنابراین با جستجو در اینترنت شما را خواهند یافت و بر روی لینک شما کلیک خواهند کرد .

8- طوری نشان بدهید تا آدرس سایت شما را در انجمن ها و سایت های دیگر بدرخشد .مدیران وب سایت ها معمولا نوار ابزار الکسا را نصب شده دارند وهنگامی که  آن ها بر لینک شما  کیلک کی کنند باعث بهبهود افزایش رتبه شما خواهند شد. البته راه خوب دیگه ای هم هست و اون اینکه مطالب خودتون رو در اون انجمن و سایت  به اشتراک بگذارید.

9- نوشته هایتان باید طوری باشد که به وبمسترها (وب مستر به شخصی می گویند که مسئول نگهداری یک سایت است. این شخص ممکن است مالک سایت، شرکت طراحی سایت، مسئول سئو سایت و یا حتی محتوا گذار سایت باشد. )مربوط باشد.این چون وبمسترها را شامل می شود و آن ها نیز نوارابزار الکسا را دارند نهایتا باعث بهتر شدن رتبه الکسای شما خواهد شد.

10-برای سایت ها یا انجمن های شبکه های اجتماعی آسیایی مطلب بفرستید .برخی از مدیران وب سایت ها پیشنهاد می دهند که کاربران سایت های شرق آسیا بزرگترین دارندگان نوارابزار الکسا هستند.

11- در سایت  یک قسمت ابزار وبمسترها(ابزارهای وب مستر شامل: پیام های که به بهبود مدیریت سایت کمک می کنند، تعیین ظاهر سایت در نتایج جستجو، ابزارهای مدیریت ترافیک حاصل از جستجو سایت، ایندکس شدن صفحات در گوگل، امکان بررسی قسمت های مختلف سایت توسط رباتهای گوگل،... میباشند.)برای  سایتتان بسازید.این یک روش  جذب کننده  برای وبمسترهایی است که معمولا سایت شما را بارها می بینند تا از ابزار سود ببرند. برای مثال ابزار سئو گزینه مناسبی است.

12-برای خود یک  Digg یا Stumbled درست کنید و لینک مطالب سایت خود را در آن قرار دهید. . این کار معمولا تعداد عظیمی از بازدیدکنندگان را به سایت شما می آورد و تاثیر محضی روی رتبه الکسای شما خواهند داشت.

13- در سایت خود از تبلیغات پرداخت برای هر کلیک ( PayperClick ) استفاده کنید.در هر صورت خرید تبلیغات از جستجوگرها مانند گوگل یا Exact Seek کمک خواهد کرد تا ترافیک را بیشتر کنید. دوچندان مفید است وقتی تبلیغ شما بیشتر مربوط به وبمسترها باشد.

14- در صفحه اول سایت خود یک موضوع الکسا را ایجاد کنید و از آن برای اضافه کردن انواع خبرها و مقالات در مورد الکسا استفاده کنید. این اقدام به عنوان یک منبع ساده قابل دسترس برای وبمسترها یا جستجوگرهای تصادفی در موتورهای جستجو خواهد بود.

15-مطالبی  که پربازدید کننده است را بهینه سازی کنید. یک ابزار پایین مطالب اضافه کنید ، به الکسای خود لینک دهید یا از انتقال دهنده الکسا استفاده کنید.

16- برای سایت  خود از سایت ها و انجمن ها  دیگر بنر یا لینک بخرید برای بازدید از سوی وبمسترها یک نمایش خوب و برجسته تبلیغی ایجاد کنید . مدیران به سوی وب سایت شما تحریک می شوند که میتواند باعث ترقی چشمگیر رتبه شما شوند.

17-نویسندگان مطالب سایت  را استخدام کنید تا برروی سایت شما مطلب بفرستند. در هرصورت امضاها در انجمن های مدیران یا ارتقا خاص مقالات در سایت شما تاثیر زیادی خواهند داشت. شما به راحتی می توانید نویسندگانی برای استخدام در انجمن های وبمسترها بیابید.

18- سعی کنید به مدیران کافی نت ها پول بدهید تا نوارابزار الکسا را نصب کنند و سایت شما را به عنوان صفحه خانگی روی همه رایانه ها ی کافی نت قرار بدهند. شاید ترتیب دادن این کار مشکل باشد و واقعا راه حل قابل دوامی نیست.

19-از MySpace و فیسبوک و شبکه های اجتماعی دیگر استفاده کنید. از تصاویر مجازی جذاب و زیبا  استفاده کنید یا بنر ها و لینک ها تا دیگران را به آدرس الکسای خود منتقل کنید.

20-شما می توانید ازسایتهای افزایش بازدید استفاده کنید.شاید اینها برای سایت های تازه کار مفید باشند. راحتترین کار برای سایت ها با بدترین رتبه همین است.

سایت روبی وب در راستای طراحی سایت در صدد رسیدن به رتبه اول الکسا می باشد . این سایت سعی دارد که تمام امکانات خود را در رسیدن به این هدف به کار برد . سایت روبی وب تک تک  مراحل بالا را به خوبی انجام می دهد تا  رتبه سایت شما بهبود یابد. برای این  که سایت شما بتواند افزایش رتبه الکسای سایت  داشته باشد  از ابزارهایی که برای این کار طراحی شده است نیز  بهره میگیرید.برای رسیدن به هدف خود که رسیدن به افزایش رتبه الکسای سایت می باشد با ما تماس بگیرید.