زمان بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی سایت چیست؟

بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند.بهینه سازی سایت به مجموعه فعالیت هایی که مطابق با قوانین و استانداردهای موتورهای جستجو بر روی وبسایت صورت می گیرد و در صورت تشخیص بهینه بودن آن وبسایت رتبه ی بهتری به آن وبسایت تعلق میگیرد. وقتی که  زمان بهینه سازی وب سایت میرسد ، و آن را یک سئو کار انجام می دهد  این زمان متغیر است و معمولا حداقل از 3 ماه تا 1 سال می تواند زمان ببرد. چرا که بهینه سازی سایت نیازمند زمان خواهد بود و باید در یک دوره ی چند ماهه صورت بگیرد تا تاثیر دائمی و مثبتی داشته باشد.


سئو سریع به مجموعه تکنیک هایی گفته می شود که باعث شده وب سایت شما در سریع ترین زمان ممکن بهینه سازی وب سایت شود و در موتورهای جستجو رشد سریعی داشته باشید.

یکی از مهمترین بخش های مربوط به حوزه طراحی سایت ، سئو SEO و زمان بهینه سازی سایت  و بهینه سازی سایت ها می باشد . این عامل مهم باعث موفقیت کسب و کار های فعال در بستر اینترنت شده است . اغلب سایت هایی که بهینه سازی شده اند ، توانسته اند سهم زیادی از کاربران را به سمت خود جذب نمایند . هر چه تعداد کاربران و بازدیدکنندگان یک سایت بیشتر باشد بدیهی است که تعداد مشتریان آنها نیز بیشتر می شود . وب سایت بدون سئو عملا در فضای اینترنت نمی تواند با رقبای خود رقابت کند

بعد از راه اندازی یک سایت مهمترین کاری که مدیر سایت باید انجام دهد بهینه سازی و سئو سایت می باشد . اگر یک سایت بهینه باشد در صفحه اول نتایج موتور جست و جو گوگل قرار می گیرد . طبق آمارهای بدست آمده بیش از 70 درصد از کاربران موتور های جست و جو ، فقط سایت های صفحه اول نتایج جست و جو را مشاهده می کنند و این امر باعث شده که این روز ها سئو وب سایت مورد اهمیت قرار بگیرد .

امروزه که رقابت در اینترنت افزایش یافته است بسیاری از مدیران به دنبال بهینه سازی وب سایت خود هستند به همین دلیل بیهنه سازی وب سایت کمی سخت تر از قبل شده است . هر چه تعداد رقبا در جست و جو کلمات کلیدی بیشتر باشد انجام خدمات سئو کمی دشوار تر می شود . بهینه سازی سئو یک فعالیت رقابتی است و همانطور که می دانید در کارهای رقابتی مدت زمان مشخصی مطرح نمی شود . اغلب افرادی که با هدف بهینه سازی وب سایت شان به شرکت های طراحی سایت مراجعه می کنند یک سوال مشترک دارند : مدت زمان بهینه سازی وب سایت چقدر است ؟ همانطور که گفته سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد که بیش از 200 فاکتور می باشد . جدا از آن که انجام دادن آنها زمان بر است ؛ نوع وب سایت ،جایگاه وب سایت های رقبا و همچنین قدرت صفحات سایت و … این بازه زمانی را تغییر می دهد . پس به طور کلی می توان گفت بهینه سازی سایت یک امر تدریجی است که با انجام عملیات های مختلف باید صورت بگیرد . اینکه صفحات سایت یک روزه یا یک هفته ای به صفحه اول گوگل برسد تفکری نادرست می باشد . حداقل برای رسیدن به صفحه اول سه ماه زمان مورد نیاز می باشد .پس زمان بهینه سازی وب سایت ممکن است بیشتر یا کمتر شود .

در این قسمت می خواهیم بدانیم که زمان بهینه سازی وب سایت به  چه عوامل بستگی دارد:

به روز رسانی و بهینه سازی محتوا : مهمترین اصل هر سایتی محتوای آن می باشد اگر وب سایتی از هر نظر بهینه باشد اما محتوای کپی ، کوتاه ، نامناسب و … به کاربر ارائه دهد بدون شک هیچ نتیجه ای از کارهایی که انجام داده نمی بیند . کاربران برای دیدن محتوا به سایت ها مراجعه می کنند . محتوای سایت باید مرتبط با موضوع ، همراه با تراکم کلمات کلیدی ، مناسب ، کاربردی و مفید ، کامل و جامع باشد . محتوا شامل تصاویر ، مقاله ، ویدئو و کلیپ و … می باشد . در درج محتوا همه موارد بهتر است استفاده شود . تصاویر و کلیپ ها بهتر است منحصر به سایت و کسب و کارتان باشد . استفاده از اینفوگرافیک ها (تصاویری که حاوی اطلاعات نوشتاری است ) این روز ها بسیار جذاب شده است زیرا می توان به خوبی اطلاعات را منتقل کنند . وقتی محتوای سایت بهینه باشد نیمی از مسیر بهینه سازی طی می گردد . همچنین مهمترین نکته به روز رسانی مداوم محتوا می باشد وقتی محتوا به روز رسانی شود یعنی سایت زنده و پویا است و این نکته برای گوگل بسیار مورد اهمیت می باشد .

افزایش سرعت وب سایت : یکی از مهمترین عواملی که رضایت کاربران را در پی خواهد داشت سرعت وب سایت می باشد . بر طبق تحقیقات انجام شده و همچنین استاندارد سرعت سایت در گوگل ، سرعت سریع و قابل قبول کمتر از 5 ثانیه می باشد . یعنی سرعت بالا آمدن سایت و بارگذاری صفحات باید در 5 ثانیه انجام شود . اغلب کاربران برای بارگذاری سایت صبور نیستند و اگر زمان بارگذاری آن طولانی شود سایت را ترک می کنند . عوامل مختلفی بر سرعت سایت تاثیر گذار است : حجم فایل های موجود در سایت مانند تصاویر و کلیپ ها ، حجم کد ها ، استفاده از شبکه تحویل محتوا CDN و … حتی اگر یکی از این عوامل بهبود پیدا کند سرعت سایت به طور چشم گیری افزایش می یابد . کارشناس سئو با استفاده از سایت ها و ابزارهای مختلف سرعت سایت را بررسی می کند و عواملی که تاثیر منفی می گذارندرا رفع می نماید .

سازگاری با موبایل و ریسپانسیو Responsive : سازگاری با تلفن همراه به معنای این است که صفحات سایت با تغییر صفحه نمایش به طور مرتب نمایش داده شود . این عامل در سال های اخیر برای گوگل بسیار مورد اهمیت بوده است .

سئو شامل دو بخش درون سایت و خارج سایت می باشد موارد گفته شده از مجموعه عوامل سئو داخل صفحه SEO On Page است که باید توسط سئو کار و طراح انجام شود . موارد زیر نیز از جمله عوامل سئو خارج صفحه SEO Off Page می باشد . معمولا سئو خارج صفحه مربوط به تبلیغات و بازاریابی است .

بک لینک گذاری : بک لینک گذاری به معنای قرار دادن لینک صفحات یک سایت در صفحات یک سایت دیگر می باشد . بدین ترتیب ترافیک آن سایت به سایت شما هدایت می شود. وقتی سایتی ساخته می شود برای معرفی در ابتدا باید بک لینک گذاری انجام شود . بک لینک گذاری باید بعد از انجام سئو داخل صفحه که مهمترین آنها را در بالا گفتیم ، انجام شود . همچنین بک لینک سازی باید در سایت های مرتبط با سایت انجام گیرد . اگر یک سایت حداقل در یک موضوع هم با سایت شما مرتبط بود ، برای بک لینک گذاری مناسب است . سایت های معتبر با ترافیک بالای بازدیدکننده بهترین بستر برای بک لینک گذاری می باشد .

تبلیغات و بازاریابی : یکی دیگر از راه های معرفی سایت تبلیغات می باشد . این تبلیغات می تواند به صورت بنر یا پنجره های pop Up در سایت های دیگر باشد . تبلیغات اغلب با هزینه انجام می شود . تبلیغات می تواند برای سایت های تازه تاسیس با قدرت کم باشد یا برای سایت های قدیمی برای برند سازی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی : در سال های اخیر شبکه های اجتماعی تبدیل به بستری برای تبلیغات شده اند . از آنجایی که کاربران شبکه های اجتماعی بسیار هستند می توان آنها را با تبلیغات به مشتری تبدیل نمود . اشتراک گذاری محتوا به صورت لینک در صفحات و کانال های شبکه های اجتماعی می توان بازدیدکننده سایت را افزایش دهد . همچنین می توان در سایت از دکمه های اشتراک گذاری در چند شبکه اجتماعی استفاده کرد تا بازدید کنندگان مطالب را در آنجا به اشتراک بگذارند .

از دیگر اقدامات لازم که می توان برای بهبود جایگاه انجام داد ؛ ایجاد وبلاگ و سایت های فرعی است .

شما می توانید به سایت  روبی وب  برای بهینه سازی سایت مراجعه  می نمایید در مرحله اول  کارشناسان سایت روبی وب  کلمات کلیدی وب سایت شما را بررسی می کنند تا از قدرت صفحات سایت با خبر شوند وقتی که طراحان سایت را طراحی می کنند همراه قوانین سئو را اعمال و رعایت می کنند .پس برای اینکه زمان بهینه سازی وب سایت شما کمتر شود حتما با همکاران ما در سایت روبی وب  تماس بگیرید آنها همیشه آماده همکاری و طراحی  یک وب سایت عالی در موتور جستجو هستند.