طراحی وب سایت داینامیک

 

کلمه دینامیک یعنی متحرک و پویا .کلمه داینامیک در بسیاری از علوم استفاده می شود. وب سایت ها به لحاظ نوع مدیریت مطالب با دو متد متفاوت ساخته می شوند و به خاطر دارا بودن امنیت و پر محتوا بودن مطالب از طرف کاربران مورد توجه قار گرفته است.

امروزه وب سایت ها دینامیک هستند. وب سایت داینامیک یعنی محتویات سایت براساس زمان ، کار و ... تغییر می کند.


باید این را بدانید که وب سایت های داینامیک بر خلاف وب سایت های استاتیک دارای محتوای قابل تغییر و بدون محدودیت میباشد.در طراحی سایت داینامیک طراح یک پنل مدیریتی را جهت کنترل و تغییرمحتوا برای مدیروب سایت ایجاد میکند تا وی بتواند بدون نیاز به طراح مطالب مورد نظر خود را در وب سایت قرار دهد.ازآنجا که سایت های داینامیک (پویا) قابلیت های بیشتری نسبت به سایت های استاتیک(ایستا) دارند هزینه ی طراحی آن بمراتب گرانتر اما هزینه ی بروز رسانی سایت داینامیک بسیار کمتر از سایت های استاتیک میباشد.

سایت هایی خبری ، سایت های آموزشی ، فروشگاه های اینترنتی و ... به صورت وب سایت  دینامیک ساخته می شوند. بیشتر وب سایت های داینامیک به یک بانک اطلاعاتی وصل می شوند. بانک های  اطلاعاتی یک سیستم منظم و اصولی برای نگهداری اطلاعات هستند.

وب سایت داینامیک یک بخش  مدیریت می باشد  تا کاربر بتواند خیلی راحت اطلاعات سایت را تغییر بدهد. تغییر و یا اضافه و حذف کردن اطلاعات یک سایت داینامیک خیلی آسان و فقط با یک آموزش کوتاه می توان آن را انجام داد.

مزیت های  طراحی وب سایت داینامیک :

*به روز رسانی سریع و آسان به صورت آنلاین توسط مدیر سیستم در هر زمان و هر مکانی
*ارائه انواع خدمات تحت وب سایت داینامیک  به کاربران
*قراردادن حجم وسیعی از اطلاعات در سایت داینامیک تا کاربران به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.
*به روز رسانی همیشگی وب سایت داینامیک  طوری که مخاطب زنده بودن وب سایت شما را حس کند و سعی کند که مطالب بروز شده را به طور کامل بررسی کند.

* صرفه‌جويی در زمان ايجاد و به روز رسانی وب سايت ها
*امكان مديريت و به روز رسانی بدون تخصص در این رشته با کمی آموزش
*انعطاف‌پذيری بسيار بالا در وب سایت داینامیک
*توزيع مديريت سايت در سيستم بين چند نفر برای همکاری و سریع رساندن مطالب
*امنيت بالاتر وب ‌سايت داینامیک از حمله به  وب سایت ها
*کاهش چشمگير هزينه‌های نگهداری و پشتيبانی وب سایت داینامیک
*پشتيبانی از چند زبان برای تمام کاربران
*امكان اضافه كردن امكانات سفارشی از طرف مشتری

ویژگی های اصلی  وب سایت داینامیک :

برای طراحی و ساختن وب  سایت داینامیک نیاز به دانش برنامه نویسی و همچنین تخصص در امور امنیت و ارتقا و بروز رسانی برنامه cms دارد. امکانات پیشرفته و اتوماتیک مانند مدیریت مطالب و اخبار بطور نامحدود،مدیریت محصولات مقالات و کاتالوگ،آمار بازدید ها،مدیریت گالری ،مدیریت نظر سنجی و...بسیاری از امکانات دیگردر وب سایت داینامیک قرار داده شده است. در طراحی  وب سایت داینامیک تعداد صفحات بخش ها ،منو و زیر منوها و دیگر محتوای سایت و...نامحدود است وامکان اضافه کردن امکانت دیگر  به وب سایت داینامیک برای در دسترس بودن کاربران طراحی شده است . مدیریت آسان و آنلاین وبروز رسانی آنی و بلافاصله وب سایت، کلیه وب سایت های داینامیک دارای پانل مدیریت ویژه ای می باشند که امور مدیریتی توسط آنها  براحتی انجام شده و این امر مدیریت از هر مکان در هر جایی و هر زمانی را فراهم شده  و بروز رسانی وب سایت نیز بلافاصلهانجام می شود ...


در برابراین سایتها، مدلهایی با طراحی سایت داینامیک وجود دارند که احتیاج به ایجاد مداوم تغییرات و بروزرسانی ها در مطالب و نوشته های سایت داشته و با توجه به کارکرد و کاربرد سایت و همینطور نوع کاربران و مخاطبان بازار هدف آن ایجاد و تغییر می یابند.

در این جا مبالغ ایجاد، نگهداری،پشتیبانی و طراحی سایت داینامیک از دیگر سایتها بیشتر بوده ولی با این تفاوت که هزینه‌های بعدی را برای ایجاد تغییرات و بروزرسانی ها در پی نخواهد داشت.


می توان گفت از اشکالات و معایب طراحی سایت داینامیک که در صورت طراحی غلط و غیر استاندارد آن ایجاد می شود می‌توان به سطح امنیتی پائینتر آنها نسبت به سایتهای استاتیکی اشاره کرد.

به این دلیل که در طراحی سایت داینامیک از دیتابیس استفاده می شود، باید در طراحی و برنامه‌نویسی سیستم مدیریت محتوای آن توجه داشت و تمام نکات و اصول امنیتی را رعایت نمود چرا که اکثر خطرات امنیتی در اینترنت از راه نفوذ به دیتابیس سایتها شکل می‌گیرد.

رعایت این نکته بسیار لازم و ضروری است که با طراحی سایت داینامیک صحیح، اصولی و استفاده از روشهای استاندارد و مطمئن کدنویسی برای درج اطلاعات، می‌توان میزان امنیت طراحی سایت داینامیک را تا سطوح بسیار بالایی ارتقاء داد.

در طراحی سایت داینامیک با بروزرسانیهای مرتب و با برنامه سیستم مدیریت محتوای خود و نصب آپدیت های جدیدتر و اعمال تغییرات بجا و سئو سایت مناسب می توانید باعث افزایش رتبه سایت خود در گوگل شوید.


معایب طراحی سایتهای داینامیک

امروزه بعضی از طراحان وب سایت ، صفحات داینامیک را طوری پیاده سازی می کنند که موتورهای جستجو امکان دسترسی به آنها را ندارند زیرا توانایی فراهم کردن متغیرهای لازم برای ساخته شدن آن صفحات را در اختیار ندارند. تا به اینجادر رابطه با مزایا و معایب طراحی سایتهای داینامیک در موتورهای جستجو بحث شد، در ادامه به ارائه روشهایی برای رفع این مشکلات و روشهای مختلفی که برای کمک به ایندکس شدن صفحات داینامیک وجود دارد پرداخته می شود .تنها مشکل طراحی سایتهای داینامیک اینست که به اندازه سایتهای استاتیک، گوگل فرندلی نیستند و برخی از موتورهای جستجو قادر به ایندکس نمودن آن نمی باشد و یا فقط برخی از صفحات آن را ایندکس می کنند. زیرا برای ایجاد صفحات داینامیک، می بایست یکسری متغیر انتخاب یا تکمیل شود سپس دکمه ثبت کلیک شود؛ و از آنجا که صفحه ای حقیقی وجود ندارد؛ در نتیجه ممکن است رباتهای موتورهای جستجو قادر به خواندن این گونه از صفحات نباشند.


سایت روبی وب آگاهی کامل را دارا می باشد که امروزه سایت های داینامیک قابلیت توسعه و سفارشی سازی دارند و محدودیتی در تعداد صفحات، تغییرات و بروز رسانی ندارند. بیشتر ابزارهای سئو در پنل های سایت های داینامیک پیش بینی شده اند و محبوبیت این نوع سایت ها بین کاربران بیشتر است.پس سایت روبی وب شما را برای داشتن چنین سایت هایی کمک و یاری می کند تا بتوانید کاربران بیشتری را برای سایت خود جذب کنید . برای رسیدن به این امر با همکاران ما در سایت روبی وب تماس بگیرید.