طراحی وب سایت 2019


سال 2019 ، سال بسیار خوبی برای طراحی وب سایت خواهد بود. با وجود فناوری های جدید و ترندهای طراحی وب سایت  شاهد تغییرات زیادی در سایت های مختلف خواهیم بود. ترندهای طراحی وب سایت به طور مداوم تغییر می کنند، تکامل و تازه می شوند. سال گذشته درباره تعاملات میکرو و انیمیشن های وب سایت ، ربات های گفتگو  و چاپ طراحی بود این در حالیست که سال 2018  بیشتر بر روی تمرینات، ترندها و استانداردها  تاکید شد. ترندها هنوز هم در حال رشد هستند.و در حال آمدن ترندهای جدیدی هستیم که موجب جذاب شدن طراحی وب سایت ها می شود .


امروزه در عصر فناوری طراحی وب سایت صرفا یک قالب وب سایت با رنگ مشکی نیست. طراحی وب سایت در سال 2019 جایی است که از لحاظ زیبایی شناسی با طراحی دیجیتال مطابقت دارد و پیشرفته تر از همیشه شده است. در واقع، توسعه سریع فن آوری های جدید عامل اصلی تغییر مداوم وب است.


در واقع علاوه بر تکنیک های طراحی سایت، باید این را در نظر بگیریم که از چه زاویه ای به آن نگاه می کنید. سلیقه ها همواره در حال رشد هستند و آنچه که چند سال پیش ساده به نظر می رسید، امروزه کمی به نظر جذاب تر است.پس روند طراحی وب سایت در سال 2019 که برخی از آنها فنی، بعضی از آنها زیبایی شناختی و اکثر آنها ضروری است.

پیشرفت روبه رشد طراحی وب سایت در سال 2019 باعث شده بیشتر افراد دست به تغییرات اساسی در ساختار وب سایت ها دهند و کمتر سایت را مشاهده می کنیم که سرعت لود پایین دارند.


ترندهای طراحی‌ وب سایت 2019 به زیبایی، کارایی و کاربرپسند بودن بسیار اهمیت می‌دهند.

امروزه طراحی وب سایت از مسائل مهم در کسب و کار افراد می باشد. در این جا به بررسی 8 ترند طراحی وب  سایت 2019 می پردازیم که در واقع هیچ تکنیکی در این ترندها از قلم نیفتاده اند.

ترند های بزرگ و جذاب طراحی وب سایت 2019:

GIF-1های متحرک

2- پیمایش اختلاف نظر (Parallax Scrolling)

3- ربات های مکالمه و زبان ماشین (Conversational Bots & Machine Learning)

4- شبکه های شکسته و طرح های نامتقارن (Broken Grid & Asymmetrical Layouts)

5- فضای سفید (White Space)

6- همپوشانی عناصر طراحی

7- ترند استفاده از اشکال ارگانیک

8- تایپوگرافی منحصر به فرد و خلاق

1- GIF های متحرک

انیمیشن ها همیشه به عنوان یک اثر ایدئولوژیک برای طرح های UI مورد استفاده قرار می گیرند که به نوبه خود از شبکه متشکل از طراحی متقارن خارج می شود که باعث می شود پویایی در وب سایت ایجاد شود.
انیمیشن ها همیشه منحصر به فرد هستند و سبب ایجاد تعاملی در وب سایت می شوند که که باعث لذت بصری، تعامل کاربر و تشویق تعامل با کمک متنی می شود.
استفاده متفاوت از انیمیشن جلوه های مختلفی را در تجسم وبسایت به وجود آورده است
میکرو انیمیشن ها حرکت ها و جلوه های کوچکی هستند که به هنگام لود شدن قسمت های مختلف یک صفحه به نمایش در می‌آیند. میکرو انیمیشن ها به صفحات شما انرژی بیشتری می‌بخشند که این انرژی در هنگام استفاده  کاربران  از  وب سایت  به سمت آنها متنقل می‌شود، علاوه بر آن در زمان بارگذاری صفحه تاثیر زیادی  می‌گذارند.حجم ابزارهایی که در دسترس طراحان قرار دارد نقش مهمی در ایجاد انیمیشن های محبوب ایفا می کند. به همین خاطر زمانی که ابزارهای موجود را با بهینه سازی های مستمر مرورگر ترکیب می کنید می توانید به دلیل اهمیت انیمیشن ها در سال جدید پی ببرید. از انیمیشن ها به درستی استفاده کنید. باید گزینه ای را انتخاب نمایید که برای سایت تان مناسب است .


2-اسکرول یا پیمایش مدرن

بیشتر وبسایتها از تکنیکهای اسکرول کردن یا پیمایش (scrolling) مختلفی در تجربه کاربری منحصر به فرد استفاده کرده اند. برای نمونه وب سایت Aces به جای اسکرول عمودی از اسکرول افقی به منظور جلب توجه کاربران در بالای وب سایت خود برای نشان دادن بازیکنان با استعداد و برخی از حقایق درباره کسب و کارهایشان استفاده نموده است. در سال 2019 ، مشتاق هستیم تا فرم های مختلفی از اسکرول کردن یا پیمایش مدرن طراحان را ببینیم. از مهم ترین و کاربردی ترین مزایا و ویژگی های اسکرول کردن می توان به این قضیه اشاره نمود که سرعت بارگیری و لود وب سایت شما دیگر کند نبوده و بار اول تمام محتوایی اسکرول بارگیری می شود


3- ربات های مکالمه و یادگیری ماشین

با یک روند هوش مصنوعی، شاهد همان الگوی طراحی با کاربران بومی (chatbots) خواهیم بود که به گفتگو با روش های شنیداری و یا متنی می پردازند.
پیشنهادهای خودکار توسط
Google یا پاسخهای فوری به کاربران، باعث افزایش بازده و صرفه جویی در وقت می شود و طراحان وبسایت این مفهوم را در وب سایت ها برای دسترسی آسان به اطلاعات وارد کرده اند.

هوش مصنوعی در سال 2018 جایگاه خود را در دنیای طراحی وب  سایت باز کرده است . خیلی ها در حال حاضر از ربات های گفتگو بر روی سایت هایشان استفاده می کنند.  شاید شما هم در حال حاضر از هوش مصنوعی در زندگی روزمره تان استفاده می کنید بدون اینکه خودتان از این موضوع باخبر باشید. هوش مصنوعی قدرت بخش دستیاران مجازی همچون سیری و گوگل هوم، دستگاه های هوشمند خانگی، ماشین های بدون راننده و سایر موارد است. پس نمی توانید از کاربرد هوش مصنوعی در پروژه های وب تعجب کرد. برای اینکه بتوانید مشتریان را همیشه کنار خود داشته باشید باید در همه بازه های زمانی آنلاین باشید. این موضوع برای بیشتر افراد کمی غیر ممکن به نظر می رسد. به همین خاطر است که استفاده از هوش مصنوعی در میان افراد محبوب شده است. در چنین شرایطی کسب وکارها از ربات های گفتگو به عنوان جایگزینی برای ارتباط لحظه ای استفاده می کنند.


4- فضای سفید

فضای سفید فضای بومی است که در بین عناصری قرار دارد که طراحی را بیش از حد مبهم و یا گیج کننده می سازد. گاهی اوقات به فضای منفی اشاره می شود، بخشی از صفحه بدون علامت گذاری می شود. در شرایط طراحی، این به معنی فاصله بین حاشیه، متن، ستونها و سایر عناصر در صفحه است.
فضای سفید باعث می شود که طراحی وب سایت پویا، فعال و ظریف تر، تأکید بر ساختار و آزادی عناصر را ایجاد کند. این فضا به معنای فضای خالی نیست، بلکه فضای بین ستونها، متن، تصاویر و سایر عناصر است.به هر حال
از این فضا برای تاکید بر محتوا و مهم ترین پیام های یک وب سایت استفاده می شود. به بیان دیگر فضای سفید در کنار دیگر المان های طراحی مانند رنگ، تایپوگرافی و تصاویر به شما کمک می کند تا اولویت های محتوایی یک وب سایت را مشخص نمایید. این تکنیک همچنین باعث می شود که خوانا بودن مطالب بهبود یابد و افراط در طراحی به حداقل رسد. این شیوه موجب می شود تا طراحی شما شیک، جذاب و دارای استیل ویژه ای شود. در کل می توان چنین گفت که فضای سفید به منظور ایجاد حس تعادل در کلیت طراحی شما، تکنیکی ضروری می باشد.


5- شبکه های شکسته و طرح های نامتقارن

شبکه به منظور تقارن استفاده شده و صفحه را به بخش های متناسب تقسیم می کند. اما شبکه شکسته و طرح های نامتقارن یک روند جدید برای طراحان وب سایت است تا خلاقیت و آزادی طراحی خود را نشان دهند.
جایی که شبکه را به سطرها و ستونها تقسیم میکند و به آن شبکه ای متقارن را نشان میدهد، یک صفحه با ظرافت کمتری دارد و باعث جلب توجه آن می شود که در سال آینده بیشتر و بیشتر استفاده میشود.


6-عناصر طراحی همپوشانی

تصاویر با متن یا آیکون های همپوشانی یک اثر لایه ای را در طراحی وب سایت ایجاد می کنند و یکی از مرسوم ترین طرح هایی است که شبکه را از بین می برد و موجب ظهور عمق عناصر UI می شود.
ادراک عمق و جدایی بین لایه ها به نظر می رسد به عنوان لایه ی بالا هماهنگ با دستورالعمل های شبکه است که باعث افزایش زیبایی شناسی کلی سایت می شود. همپوشانی باید به گونه ای انجام شود که طراحی عناصر رابط کاربر را با اجرای طرح شبکه منحصر به فرد خود حفظ کند.


7-روند استفاده از اشکال ارگانیک

اشکال ارگانیک نامنظم و ناهموار هستند، زیرا آنها توسط الگوها یا ابعاد دقیق تنظیم نمی شوند. این تصاویر شکل هایی هستند که در طبیعت با تصادف و آزادی در اختیار وب سایت قرار می گیرند که یک رویکرد خلاقانه برای طراحی است.
طراحان وب سایت از ماهیت نرم و آرام روان از اشکال ارگانیک استفاده می کنند تا طراحی را در ظاهر بیشتر و ظاهری انسانی به نمایش بگذارند. این موضوع باعث لمس شخصی و توجه کاربر با تصویر عمقی می شود.


8-تایپوگرافی منحصر به فرد و خلاق

بهبود قابلیت استفاده و بهینه سازی طراحی برای تایپوگرافی خوانایی یک روند بی نظیر و پایه هسته ای از طراحی وب است. یک تجربه قابل توجه و فریبنده از طریق تایپوگرافی تعاملی با داستان یک وب سایت در شیوه طراحی خود به دست می آید.
تایپوگرافی با استفاده از چهره های مختلف فونت، سبک ها، حاشیه ها، ترازهای فاصله، ارتفاع خط، امکان ساخت ساختار طراحی را فراهم می کند.


9– اشکال هندسی

2019، زمان آن است که سایت خود را برای داشتن چهره‌ای هندسی آماده کنید. از مزایای استفاده از اشکال هندسی در طراحی وب سایت 2019  ، سادگی قرار دادن آنها بعنوان پس زمینه، فریم یا المان های اصلی در کنار یکدیگر است. استفاده از مثلث یا شش ضلعی در کنار اشکال دایره ای بالانس خوبی به طرح شما می‌بخشد. سه دسته بندی کلی برای برقراری تعادل شکل های هندسی در طراحی داریم: تعادل متقارن، نامتقارن و شعاعی. که در اینجا هر کدام را بصورت مختصر توضیح می‌دهیم:


تعادل متقارن: این روش کلاسیک، همانطور که از نامش پیداست، شیوه ای متقارن و همسان برای طرح بندی یک صفحه است. بطور کلی تمام آنچه در یک سمت از صفحه خود دارید باید در سمت مقابل نیز داشته باشید.


تعادل نامتقارن: در حالی که دو قسمت از صفحه شامل عناصر یکسان نیست، اما هر دو دارای یک وزن یکسانی هستند. این کار با بازی با رنگ ها، بافت ها، شکل ها و جابه جایی موقعیت المان ها صورت می‌گیرد.


تعادل شعاعی: این سبک به طور یکنواخت تمام عناصر یک طراحی را در اطراف یک نقطه مرکزی قرار می دهد، به طوری که آنها به طرف خارج پخش شوند. درست مثل یک چرخ رنگی تصویر کنید.


10-گوشه های گرد و خطوط نرم

2019 شاهد افزایش استفاده از گوشه‌های گرد و خطوط نرم در طراحی ها خواهیم بود. طیف زیادی از سایت ها در طراحی و انتخاب عناصر مانند جعبه‌های متن، فریم های تصویر، دکمه ها و حتی شکل انتزاعی از فرم ها گرد استفاده می‌کنند و رفته رفته شاهد آن هستیم که طرح هایی با لبه های تیز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.


سایت روبی وب در راستای طراحی انواع سایت ها سعی دارد که در هر حال به تکنولوژی به روز شده دسترسی پیدا کند .سایت روبی وب همیشه به دنبال روندهای جدید در روش ها و تکنولوژی های طراحی وب سایت  و عملکردهای الگوریتم های گوگل است. دنیای تکنولوژی سریع حرکت می کند، ما نیز با دانش روز و تجربه مان سعی می کنیم وب سایت هایی تولید کنیم که بهترین بازدهی را داشته باشند.


  برترین و مهم ترین فاکتور در انتخاب فرم یک المان در صفحه  وب سایت شما، حس و انرژی است که از آن  به کاربران منتقل می‌شود. بنابراین سعی کنید بسته به اتمسفر و فضای موجود در سایت و کسب و کار خود، هر عنصر را بچینید تا مورد علاقه کاربران قراربگیرد. فراموش نکنید در سال جدید ساختار شکنی طرفداران فراوانی دارد. پس ذهن خودتان را درگیر محدودیت ها یا کلیشه ها  در اطراف نکنید و به خلاقیت و ذوق خودتان اعتماد داشته باشید.


در چند سال گذشته، گرایش های طراحی سایت به  سمت ابداع هر چه بیشتر خلاقیت سوق پیدا کرده است به گونه ای که امروزه جاگذاری تصاویر پر جنب و جوش، طرح های رنگی  و پر رنگ و طرح های  نا متقارن به جای تصاویر سنتی شده است. بعد از آن، پیشرفت های تکنولوژیکی  موجب یادگیری ماشین و تعاملات ظریفی شد که موجب تغییراتی در سبک طراحی  وب سایت شده است.

روند طراحی سایت در سال 2019 در واقع طی مسیر تکاملی از ترکیب زیبایی شناسی و تکنولوژی میباشد.

طراحی وب سایت همواره در حال تکامل میباشد. تکنولوژی روزانه در حال پیشرفت بوده و همین موضوع باعث میشود سایت روبی وب با تکنولوژی روزهمراه باشد برای اینکه بتوانید یک سایت پایاپی با فناوری به روز شده داشته باشید با سایت روبی وب تماس بگیرید .سایت روبی وب با توانایی بالا خود در هر حال آماده همکاری با شما کاربران برای داشتن بهترین سایت در جستجو گوگل هستند. با همکاران ما تماس و از مشاوره ما برخودار شوید.