طراحی وب سایت شخصی

مهمترین مسئله ای که در یک سایت شخصی بسیار اهمیت است، قالب و گرافیک زیبا و جذاب  وب سایت میباشد. گرافیک و قالب سایت شخصی باید با توجه به خلاقیت، تخصص ها و هدف های  باشد که فرد مطابق با آنها درخواست طراحی خود را داده است. شکل قالب میتواند مبتنی بر عکس فرد و یا زمینه کاری و در کسب و کارش باشد.

گرچه شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها می تواند برای افراد به عنوان یک معرفی کننده ی آنلاین باشد، اما طراحی وب سایت شخصی تحت دامنه ی اینترنتی سایت فردی، برای کسانی که لازم به داشتن سایت شخصی هستند، چندین برابر مفید تر می باشد.


در عصر جدید اهمیت اینترنت به عنوان یک بستر اطلاعاتی بی پایان بر هیچکس پوشیده نیست. شما هم می توانید با توجه به کسب و کاری که دارید و هدفی که در ذهن پرورش می دهید می توانید یک وب سایت شخصی داشته باشید و از این طریق با دنیا در ارتباط باشید و ارتباطات جدیدی بدست آورید.

نمایش مشخصات، رزومه ی فردی، اطلاعات تماس، داشتن گالری تصویر و یا گالری فیلم، نمایش تخصص ها و یا خدمات قابل ارائه، نوشتن پست ها و مطالب با امکان دسته بندی و ده ها امکان دیگر از جمله قابلیت هایی است که یک فرد با طراحی  وب سایت شخصی می تواند به آن برسد.

زمانی که تصمیم به طراحی وب سایت شخصی گرفتید. در ابتدا باید برنامه مشخصی برای طراحی و پیاده سازی و مهمتر از همه هدف از داشتن وب سایت شخصی داشته باشید .معمولا سایت های شخصی برای معرفی افراد ساخته می شود و دارای صفحات اصلی، تماس، پروفایل، گالری و سایر صفحات لازم می باشد.

یکی دیگر از دلایل اصلی برای طراحی وب سایت شخصی این است که کاربران شما از بازدید صفحات تماس با ما یا صفحه مشخصات شما و دیدن رزومه به صورت آنلاین احساس خشودی و رضایت می‌کنند.


کاربرد طراحی وب سایت شخصی

-مناسب برای معرفی فعالیت ها و آثار شخصی

-مناسب برای هنرمندان، عکاس ها، نویسندگان با قابلیت های ویژه برای نمایش پورتفولیو

-مناسب برای اساتید دانشگاه، محققان با قابلیت های ویژه برای نمایش برجسته رزومه

- طراحی سایت مناسب برای  پزشکان
-طراحی سایت شخصی برای وکلا

مراحل ایجاد طراحی وب سایت شخصی :

ایجاد وب سایت های شخصی بسیار ساده می باشد،در هر صورت برای طراحی وب سایت شخصی باید از کسانی که در این کار مهارت بالایی دارند کمک گرفت 

1-نام دامنه
نام دامنه که گاهی از آن به عنوان آدرس سایت یاد می شود. اولین موردی می باشد که برای طراحی وب سایت می بایست به آن توجه نمایید. به عنوان یک قاعده کلی می بایست به محتوای صفحه سایت مربوط باشد و همچنین می بایست کوتاه و ساده باشد تا در ذهن به خاطر کاربران سپرده شود. انتخاب نام دامنه مناسب تاثیر بسیاری در رنکینگ سایت در موتورهای جستجو خواهد داشت.

2-انتخاب وب هاستینگ
انتخاب هاست مناسب تاثیر بسیاری در موفقیت وب سایت شما خواهد داشت. وب هاستینگ به شما فضای ارائه می نماید که اطلاعات سایت خود را در آن بارگذاری نمایید. موارد مهمی در انتخاب هاستینگ وجود دارد ولی هاست مناسب برای سایت شخصی فضای زیادی هم از نظر فضای دیسک و هم پهنای باند احتیاج ندارد و مهمترین مسئله آپتایم هاست می باشد.

3-ظاهر و لایه بندی سایت
تاثیر روانی تصاویر در محیط وب از متن بیشتر می باشد. رنگ ها، فونت ها و تصاویر و قالب سایت اطلاعات خاصی را به کاربران سایت می دهند. تمامی رنگ ها، فونت ها، تصاویر سایت و قالب شخصیت سایت را معرفی می نماید. و همچنین هدف اصلی  وب  سایت می بایست در طراحی  وب سایت مشخص گردد. فقط کافی نیست که ظاهر سایت مناسب باشد بلکه سایت می بایست کاربر پسند باشد و دسترسی به اطلاعات ساده باشد.

4-محتوا
زمانی که قالب سایت را انتخاب نمودید. زمان آن رسیده محتوای سایت را در آن بارگذاری نمایید. محتوای صفحه اصلی بسیار مهم است زیرا اولین صفحه ای است که معمولا کاربر مشاهده می نماید. محتوای صفحه اصلی سایت است.که هدف اصلی از طراحی وب سایت شخصی در آن به طور واضح نمایش داده شده است. همچنین می بایست کاربر را به راحتی به اطلاعات درخواستی در صفحات داخلی سایت انتقال دهید. محتوا می بایست با کیفیت باشد و از تلفیق متن و تصاویر ایجاد شده باشد.

ویژگی های طراحی وب سایت شخصی :

در موفقیت طراحی سایت شخصی ویژگی های زیادی  مطرح است. سایت های طراحی شده با توجه به نوع مصرف و کاربردی که دارند و هدفی که برای آن طراحی شده اند ویژگی های خاص خود را دارند.

ویژگی های طراحی  وب سایت شخصی:
*ریسپانسیو بودن در طراحی وب  سایت شخصی:
با گسترده و فراگیر شدن استفاده از تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها برای وب گردی و گشت وگذار در فضای مجازی، ریسپانسیو و واکنش گرا بودن یکی از ملزومات سایت های امروزی میباشد. حدود 50 درصد از کاربران از موبایل و تبلت برای مشاهده سایت ها استفاده میکنند و در صورتی که قالب سایت شما نمایش درستی در موبایل و تبلت نداشته باشد کاربران بسیاری را از دست خواهید داد .
*انعطاف پذیری در طراحی سایت شخصی:
سایت های شخصی باید به نحوی طراحی و پیاده سازی شوند که کاملاً با نیاز کاربر متناسب بوده و بسته به هدفی که برای آن طراحی شده اند پاسخگوی تمامی نیاز های کاربر باشند.
*مدیریت آسان سایت های شخصی:
یکی از ویژگی های مهمی که در طراحی وب  سایت شخصی باید به آن ها توجه ویژه ای داشت. قسمت مدیریت سایت های شخصی میباشد. این مدیریت باید بسیار ساده و در عین حال کاربردی نیز باشد. در سیستم های مدیریت محتوای آماده اصلا این مسئله رعایت نشده و مدیر سایت با فضای مدیریتی وسیعی در تعامل است که کاربر از اکثر امکانات هرگز استفاده نخواهد کرد.
*هزینه ی پایین تر طراحی وب سایت شخصی:
یکی از تفاوت هایی که طراحی سایت شخصی با سایر سایت های شرکتی، فروشگاهی و تجاری دارند قیمت و هزینه بسیار پایین آن ها است. سایت های شخصی در عین حال که هزینه بسیار پایینی دارند امکانات زیادی نیز در اختیار ما قرار میدهند.

امکانات طراحی سایت شخصی :

در طراحی وب  سایت شخصی میتوان از امکانات زیر به نسبت نیاز و کاربرد سایت استفاده کرد:
-
اطلاعات تماس ( شماره ، آدرس ، نقشه ، آدرس ایمیل و . . .)
-
آپلود سنتر سایت
-
اخبار
-
مقالات
-
لینک دوستان
-
رزومه و درباره ما
 rss feed-
-
آمار سایت
-
امکان درج کامنت برای بازدیدکنندگان
-
گالری تصاویر
-
فرم تماس با ما
-
مدیریت کاربران
-
خبرنامه ایمیلی و پیامکی
-
نظرسنجی
منطبق بر اصول سئو سایت
و . . .


راه ها و روش های مختلف طراحی وب سایت شخصی که بر اساس نیازهای فرد به صورت داینامیک ارائه می شوند عبارتند از:

1- طراحی سایت شخصی با استفاده از اسکریپت های آماده :

در این قسمت با استفاده از اسکریپت های آماده مانند وردپرس سایت شخصی شما قابل راه اندازی است. که باید بیشتر در مورد آن بدانید که آیا اسکریپت آماده امکانات مورد نیاز شما برای راه اندازی سایت شخصی را دارد یا خیر؟

در واقع وجود این نوع سایت ها که دارای کیفیت پایین وامکانات پایین تری نسبت به سایت های اختصاصی هستند.

2- طراحی سایت اختصاصی :

هنگامی که طراحی وب سایت شخصی که شما در نظر دارید امکاناتی دارد که درروش های قبلنمیشود از آن استفاده کرد .پس بهتر است به سراغ طراحی سایت اختصاصی بروید، گرچه هزینه این روش بیشتر از روش های قبل است اما نهایتا در دراز مدت نتیجه بهترین نسبت به روش اول از آن خواهید گرفت. در صورتی که سایت شما بازدید بالایی داشته باشد و یا امکانات خاص خود را بخواهید در آن داشته باشید بهتر است از این روش استفاده کنید.

طراحی وب سایت شخصی که توسط سایت روبی وب  ارائه می شود کاملا به طور اختصاصی برای شما طراحی می شود.به همین جهت شما می توانید با صرف هزینه مناسب صاحب یک وب سایت اختصاصی  شخصی شوید. وهمچنین وب سایت شخصی که توسط گروه طراحی سایت روبی وب   طراحی می شود کاملا سازگار با موتورهای جستجو بوده و مطالبی که در آن قرار می دهید به سرعت در موتورهای جستجو نمایش داده می شود و در رتبه های بالا قرار می گیرد. برای این منظور با همکاران ما در وب سایت روبی وب تماس بگیرید